سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه عاشق شود و [عشق خود را] پنهان دارد و پاکدامنی ورزد، خداوند، او را بیامرزد و به بهشت درآورد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 94 آبان 30 , ساعت 1:0 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

انتشار جلد اول کتاب روایت مطهر

شهید مطهری متفکری ژرف‌اندیش در حوزه اسلام‌شناسی است که کارنام? پرباری را به یادگار گذاشته است. تنوع موضوعات از سویی، و وسعت و ژرفای معلومات عرضه شده در آثار ایشان از سوی دیگر، و خلاقیت و ابتکارات ایشان در حل مسائل روز از سوی دیگر، از جمله دلایلی است که موجب گردیده تا رهبران انقلاب اسلامی ایران بر مطالعه آثار ایشان تاکید بورزند.

 

این جانب کار مطالعه منسجم آثار این متفکر خدااندیش را در یک جمع دوستانه در دومین سال ورود به دانشگاه آغاز کرد و بعدها پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود را هم در رابطه با آثار این شهید بزرگوار تدوین نمود. پس از آن، به تدریس این آثار در گروه‌های مطالعاتی همت گماشت که در هر تدریس نکات جدیدی برای برای وی مکشوف می‌گردید.

چندی پیش به همت مسولان محترم موسسه فرهنگی سدید قرار شد مجموعه ای از این تدریس‌ها (که نه تکرار محتویات کتاب‌های شهید، بلکه عمدتا، باز کردن زوایای پنهان تفکر ایشان به منظور دست‌یابی به یک نظام فکری منسجم بوده) پیاده و بازنویسی شود و پس از اصلاح توسط این جانب، در قالب چند جلد کتاب با عنوان کلی «روایت مطهر» منتشر گردد. عمده زحمت بازنویسی آنها را جناب آقای یاسر طاهر رحیمی متقبل شدند که در همینجا جا دارد از زحمات فراوان ایشان تشکر کنم.

دو جلد اول این مجموعه عمدتا شامل مباحث گوناگون اجتماعی‌ای است که در سیر آسان به مشکل کتابها مورد مطالعه قرار می‌گیرد. جلد سوم، شامل مباحث مربوط به زن و خانواده است که به خاطر قرابت نزدیک آنها همگی در یک جلد قرار گرفتند و جلد چهارم مباحث مبنایی‌تر در زمینه انسان‌شناسی و مبانی نگاه اجتماعی و دینی شهید مطهری می‌باشد.

با توفیقات الهی، اولین جلد از این مجموعه با عنوان اصلی «روایت مطهر» و عنوان فرعی «تاملی در اندیشه‌های شهید مطهری: اجتماعیات و تاریخ اسلام» حاوی بحث‌هایی پیرامون گفتارهای شهید مطهری در کتابهای «آزادی معنوی، ده گفتار، سیری در سیره نبوی، جاذبه و دافعه علی علیه‌السلام، سیری در سیره ائمه اطهار، و حماسه حسینی»، منتشر شد و جلد سوم هم در زیرچاپ است.

چاپ اول این کتاب در 360 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 2000 نسخه و به قیمت 15,000 تومان در تابستان 1394 به اهتمام مؤسسه علمی ـ فرهنگی سدید و توسط انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام منتشر شده است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ