سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ مردم نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ، کسی است که لباسش از کردارش بهتر باشد ؛ لباسش لباسِ پیامبران باشد و کردارش کردارِ جبّاران . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
جمعه 92 اردیبهشت 27 , ساعت 7:14 عصر

ضمن تبریک حلول ماه رجب و میلاد امام باقر علیه‌السلام

آقای دکتر سروش دباغ (فرزند دکتر عبدالکریم سروش) چندی پیش مقاله‌ای با نام «حجاب در ترازوی اخلاق» نوشت که خلاصه مدعایش این بود که بی‌حجابی نه به لحاظ اخلاقی اشکال دارد و نه مصداق نقض فرمان الهی می‌باشد. این مقاله انتقاداتی را برانگیخت و ایشان مدتی بعد مقاله دومی در تبیین بیشتر مدعای خود نوشت با نام «بی‌حجابی یا بی‌عفتی، کدام غیراخلاقی است.» در همان ایام یکی از دوستان این دو مقاله را برای بنده ارسال کرد و تقاضا کرد که تحلیل خود را درباره  آنها بیان کنم. از آنجا که شاید در این دو مقاله مهمترین استدلالهای مخالفان بحث حجاب را بتوان یافت به نظرم رسید نقد و بررسی آن بهانه‌ای برای پاسخ دادن به بسیاری از انتقادات بحث حجاب است. لذا نقدی بر این دو مقاله نوشته‌ام که در دل آن بسیاری از بحثهای پیرامون حجاب و نسبت آن با اخلاق نوشته‌ام که در آدرس زیر می‌توانید آن را مطالعه کنید.

http://www.souzanchi.ir/hejab-and-moralit/

 


شنبه 92 اردیبهشت 21 , ساعت 4:7 عصر

ضمن تبریک میلاد مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها

دکتر کدیور با استناد به برخی از عبارات این آیه، تفسیر جدیدی از حد واجب حجاب شرعی ارائه داده که این مقاله با بررسی کل آیه نشان میدهد که آیا تفسیر ایشان قابل قبول است یا خیر و در مجموع میزان اعتبار ادله ایشان در باب میزان حجاب واجب چه اندازه است. این مقاله در میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها به پایان رسید که به دلایلی نشر آن تا امروز به تعویق افتاد.

مشاهده متن کامل

دریافت فایل  PDF



لیست کل یادداشت های این وبلاگ